sivut


-------

tiistai 28. lokakuuta 2014

Mitä mä luen?


Aattelin tehdä postauksen muutamista mun lemppariblogeista, jos vaikka onnistuisin vinkkaamaan teille jotain uutta ja mielenkiintoista luettavaa. Nämä yhdeksän tässä on mun ylivoimasia suosikkeja. Blogien lukijana oon aika tarkka ja tykkään oikeasti myös lukea tekstiä enkä vaan katella kuvia. Toisaalta oon sitä mieltä, että mun makuun tylsät/huonot/sieluttomat/tunnelmattomat kuvat on ehdoton ei ja niitä ei hyväkään teksti yleensä pelasta. Kuvathan kertoo enemmän kuin tuhat sanaa, joten aina sen tekstinkään ei tietty tartte olla niin viimeisen päälle. Ylipäänsä koko blogin yleisilme vaikuttaa tosi paljon siihen kuinka aktiivisesti sitä jaksaa seurailla.

Luin ennen tosi paljon muotiblogeja, mut näin jälkikäteen on lopettanut monien seuraamisen kun niistä on tullu niin muovisia, pelkkään ulkonäköön keskittyviä. En millään lailla soimaa tällasia blogeja pitäviä bloggaajia, ite vaan tykkään lukea vähän henkilökohtasemmalla tatsilla kirjoitettua tekstiä. Jokainen voi ihan oman maun mukaan määritellä bloginsa sisällön, eikä mulla oo siihen nokan koputtamista. Enimmäkseen luen siis lifestyle-blogeja, mutta halusin nostaa tähän postaukseen myös muutaman enemmän muotisisältöisen blogin, koska tuleehan niitäkin kuitenkin luettua. Suurin osa mun lukemista blogeista on suomenkielisiä, mut luen myös muutamaa ruotsiksi kirjoitettua ja yhtä saksaksi kirjotettua blogia. Tämä siksi, että se kehittää kielitaitoa aika kätevästi ja koska eri maalaiset blogit eroaa jonkin verran toisistaan.

Allright, tässä yhdeksän mun suosikkiblogia sekalaisessa järjestyksessä. Tosin kolme ekaa voisin nimetä ihan niiksi virallisiksi lemppareiksi. Blogeihin pääsette klikkaamalla blogin nimessä olevaa linkkiä! Toivottavasti tekin löydätte uusia ja kiinnostavia tuttavuuksia näitten joukosta! :)

kristakuparinen6 kristakuparinen4 kristakuparinen5

She moves in her own way
Kristan blogia oon lukenut jo ties kuinka kauan. Hän kirjottaa ihanan värikkäästi elämästään Australiassa ja just sillä tavalla elämänmakuisesti, mistä tossa aikasemmin puhuin. Tekstiä tukee upeet, tunnelmaa välittävät kuvat, joita ihailen aina useempaan kertaan Kristan postauksissa. Toivon tosiaan, et tän neidin valokuvaajaura ottaa ilmaa siipiensä alle, koska hän ois sen kyllä ansainnut. Ihanan inspiroiva ja uniikki blogi kaikin puolin!

tanssia tanssia2

Muutakin kuin tanssia
Tää blogi on kyl kokonaan oma lukunsa. Postaukset on yksinään ja yhdessä kuin taideteoksia. Kuvat ja teksti on aina niin harmoniassa, et saan kylmiä väreitä. Annilla on kyllä ihan huikee kyky tuottaa niin tunnerikasta tekstiä, et se välittyy taatusti lukijallekin. Ite en oo kertaakaan välttynyt ajatuksiin eksymistä Annin arkipäivästä tekemiä runoja lukiessa ja upeita kuvia katsellessa.

100miles2 100miles3 100miles  

100 miles from yesterday
100 miles on yks uusimmista tulokkaista mun seuraamien blogien joukossa, mutta pääsi heittämällä kolmen kärkeen. Rakastan Netan blogin visuaalista ilmettä ja kuvia... Voisin selailla tätä blogia alusta loppuun uudestaan ja uudestaan. Suosittelen ehdottomasti kurkkaamaan!

coconuts coconuts2

Chasing coconuts
Tässä blogissa on ihan mielettömän hienoja kuvia ja bloggaaja Millalla on selvästi vaan joku luojan lahja ottaa moisia kerta toisensa jälkeen. En vois ylistää niitä tarpeeksi, joten käykääpä katsomassa.

emmidk2 emmidk

emmidk
Emmin blogi on niin ihana! :D Oon nauranut katketakseni niin teksteille, otsikoille, kuville, tageille kuin videoillekin ja en taatusti oo lopettamassa lukemista pitkään aikaan. Tän suorempaa blogia ei varmaan ookaan. Go Emmi!

ssinnorth ssinnorth3 ssinnorth2

Sunshine in North / R.H
Rebeckalla on kaks blogia ja seuraan niitä molempia. Ihan uskomattomia kuvia. Siis ihan älyttömän hienoja.

timerunaway2 timerunaway (2)

Time runaway
Kaimani pitämässä blogissa on aina kivoja, omanlaisia kuvia ja Sannillakin on selvästi silmää näille jutuille. Mega iso plussa filmikamerakuville, joita toisinaan esiintyy postauksissa, ne on kivaa vaihtelua ja niissä on taas ihan omanlainen tunnelmansa. Erityisesti tän syksyn Alppi-kuvat on olleet ihan mahtavia!

episode episode2

The Next Episode
Tykkään ihan superisti The Next Episode -bloggaaja Katarinan tyylistä. Tää blogi on varmasti entuudestaan tuttu jo monelle, mutta pakko mun oli se tähän ottaa. Tää on yks niistä muotiblogeista, jotka visuaalisena kokonaisuutena miellyttää mua kaikkein eniten. Oikeaan osoitteeseen meni palkinto, jonka hän tän vuoden IBA:ssa itselleen nappas!

christakönönen christakönönen2

Christa Könönen
Oon seuraillut Christan blogia jo kauan ennen kuin nimi vaihtui Color Stripesta bloggaajan omaksi nimeksi ja mun mielestä tää blogi on vaan parantunut ajan kuluessa. Vaikka Christa sitä itse tuntuu usein epäilevänkin. :D Ihanan omanlainen tyyli kirjoittaa ja tietty myös pukeutua, ei mikään muovinen muotiblogi vaan ihan aidosti pitäjänsä näköinen. Tykkään kovasti!!

kenza kenza2

Kenza Zouiten
Mun pisimpään seuraama blogi. En vaan pysty lopettamaan Kenzan seuraamista. Onhan blogi tietysti itsessäänkin jo ihan mahtava upeine asu- ja matkakuvineen, mutta mulla on omat syyni. Toiset kattoo Salkkareita ja mä luen Kenzan blogia. Sydän syrjälläni seuraan Manin (koira) sairaalareissuja ja Kenzan uran etenemistä, taivastelen tän naisen ostosmääriä ja katon mitä uutta Kenzan oma vaatemerkki Ivyrevel on mallistoihinsa tuonut. Suosittelen tätä siis ihan muillekin, mutta mä oon niin koukussa, etten enää pysty skippaamaan tän ruotsalaiskaunottaren postauksia. heh.

Löytyikö suosikkeja tai jotain uutta? Let me know!

7 kommenttia:

  1. oi tää oli niin kiva! muutakin kuin tanssia kuuluu munki lemppareihin!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. jeee hyvä!! (tein tätä oikeesti ihan sika kauan...xd) Voiii muutakin kuin tanssia on ihaaana ❤

      Poista
  2. <3 <3
    kiitos !!!

    löysin samalla itse uusia lemppareita(!!)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. iiiso sydän sulle <3

      hih, kiva kuulla!

      Poista
  3. oli olipas ihana bongata itteni tuolta, ihana teksti ja kiva kuulla, kiitos kaima!!!! :---) teijän blogi on aika huippu muutenkin!

    VastaaPoista
  4. hyvin ansaitusti olet siellä :-) oh, kiitos samoin !!

    VastaaPoista
  5. Ouhhh oon missannut tän näköjään ihan kokonaan, mutta nyt jostain internetin syövereistä tää tupsahti mun eteen xd!
    Kiitos paljon :))))) -- parempi myöhään kun ei millonkaan xd

    VastaaPoista

Kiitti kommenteista!(:
Sanni&Lotta