sivut


-------

maanantai 16. syyskuuta 2013

Paris

Vihdoinkin saan nääki julkastuu. Eli mä aattelin laittaa mun kaikki Pariisin kuvat ihan vaan samaan postaukseen.
Inhottavaa. Kauhee ikävä kesää ja kielimatkaa. :'''((

DSC04707
DSC04685
DSC04751

Mä olisin tosiaan lähteny sielt Brightonista vaan suoraan kotiin. Olin sen verran kipee ja väsyny, et ei vaan yksin kertasest enää huvittanu. Silti olin ihan innoissani tuol luoti junassa. En tiiä johtuko se vaan siitä lattialta syödystä strepsilssistä vai yli energisestä matkaseurasta, mutta mulla oli hauskaa, kun melkeen kaikki muut yritti epätoivosina kerätä voimia ja nukkuu.

DSC04791
DSC04856

Suunnattiin Montparnasse Towerille siis jo sillo ekana iltana melkeen koko ryhmä. Oli kyllä ihan mielettömät näkymät. Oli tosi vaikeeta sulatella sitä faktaa, et oltiin oikeest Pariisis, kun ei siihen mennes oltu viel juurikaan nähty kaupunkii ja silloki korkeuksista niin, et koko paikka näytti vaan joltain astetta tarkemmalta pienoismallilta.

DSC04871
DSC04876
DSC04881
DSC04895
DSC04911
DSC04924
DSC04979

Louvreen jonotus oli tuskaa muutenkin, mutta kun siihen lisätään viel se helle ja ne uimisen/kahlauksen kieltävillä merkeillä vuoratut suihkulähteet niin... Selviydyttiin kuin selviydyttiinkin sisälle asti ja vielä pienen ja täysin turhan lisä jonotuksen jälkeen päästiin jo asiaan. Aikaa oli vaan sen verran vähän jäljellä, et kiidettiin vaan tungoksessa etsimään sitä tärkeintä; Mona Lisa. Jess. Nyt munkin elämällä on tarkotus. :D

DSC05007
DSC05012
DSC05027DSC05027
DSC05088
DSC05094
DSC05095
DSC05097

Seuraavaks suunnattiin kohti Notre Damea. Ilman vesimiehii mä oisin varmaan kuollu tonne! :D
Saatiin vähän vapaa-aikaa ja me käytiin Shakespeare and companyssä, joka on siis tällane pieni kirja putiikki vanhassa ex-asunnossa. Aivan ihana paikka, suosittelen! Kuin myös Notre Dame. Yllättävän pieni tosin. Mut hei, pieni on kaunista. Pientä oli myös noi kuuluisat Berthillon jätskit. Siel oli kyl ihan älytön valikoima makuja, olisin halunnu maistaa kaikkii, mut ei oikeen aika eikä rahakaan riittäny. :(
Mä en voinu vastustaa kiusaust olla salakuvaamatta tota hääparia. :D

DSC05238
DSC05245

Ja sit löysinki taas itteni epämukavilta veneen penkeiltä. Tällä kertaa ajelehdittiin Seineä pitkin.

DSC05262
DSC05277
DSC05308DSC05305
DSC05325

Edelleen outo ja epätodellinen ajatus, et oon kävelly Eiffel tornin ali, mut niin vaan tein! Harmitti vaan, et toi Champ de Marsin nurmikko oli vissiin helteis vähän kärtsänny ja siel oli muutenki jonku näkönen remppa menos, ni ei päästy ees ihan sinne päähän mist ois saanu parhaat kuvat. Close enough!

DSC05356
DSC05367

Se vika ilta oli kans aika tuskanen. Ei vaan sen kuumuuden takia. Mä aloin tulla kipeeks oikeesti ja joka paikka sattu. Mä halusin vaan kotiin. Tol matkal tonne ihme taiteilija kylään sattu ja tapahtu vaikka ja mitä.

DSC05376DSC05376
DSC05399
DSC05409
DSC05460

Pikasten shoppailujen ja vikojen eksymisien jälkeen se koitti vihdoin, koti matka! Woooohoo!!
Kuten kuvastakin näkyy, mua ei oikeestaan ois voinu vähempää kiinnostaa tuol kentäl ootelles, vaik taivas ois kaatunu. Halusin vaan nukkua. Joku nerokas ja ihana kuitenki laitto mut jälleen kerran istumaan sellasen ADHDn viereen, että nukkuminen ei tullu kyseeseenkään. Luojan kiitos saatiin vaihtaa paikkoi, mä en ois selvinny kotiin asti siinä seurassa. :D

Ei mitään! Kiva matka se oli, vaikka aika negatiivisilta mun ajatukset saattaakin vaikuttaa... :D


4 kommenttia:

  1. voi eikä, olen niin kateellinen! oon aina halunnut käydä Pariisissa ja nää kuvat on niiin ihania, apua :)♥ muutenkin tosi kiva blogi!

    http://jct-bloggercom.blogspot.fi/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Vooi kiitti, toivotaan, et säki pääset sinne viel joku päivä, aivan ihana paikka :))

      Poista
  2. Haa näytänpäs fiksulta! :'D Hihiii, mutta parin viikon päästä nähään jee! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. As always ofc! Niin nähdään hihheeee cant wait!! Puspus

      Poista

Kiitti kommenteista!(:
Sanni&Lotta